Jak polubić swoją pracę?

Nie lubisz swojej pracy? Poranne pobudki a następnie osiem godzin spędzane na wykonywaniu czynności za którymi nie przepadasz psują Twoje samopoczucie? Spokojnie nie jesteś sam, z tym problemem zmaga się praktycznie co piąty pracownik. Co zrobić aby polubić swoją pracę? Jak się do niej przekonać? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w dalszej części artykułu.

Praca prawie idealna

Nie każdy z nas ma tyle szczęścia, że znajduje zatrudnienie w miejscu gdzie może spełniać swoje pasje. Znaczna większość osób bezrobotnych, poszukujących pracy łapie się czego może, nie zwracając uwagi na to czy będzie im to przynosić radość i satysfakcję czy wręcz odwrotnie.

Co zrobić aby zmienić zdanie na temat swojej pracy i wykonywać ją z uśmiechem na ustach? To pytanie zadaje sobie każdy kto w takiej sytuacji się znalazł. Najprostszym rozwiązaniem była by zmiana zatrudnienia ale nie zawsze jest to możliwe, co wtedy? Zacząć należy od nas samych a w zasadzie samego podejścia. Odpowiednia motywacja to klucz do sukcesu, dzięki niej godziny spędzone w pracy upływać Ci będą w miłej atmosferze a i efekty Twoich działań będą zdecydowanie lepsze.

Unikaj nudy i rutyny!

Praca, której nie lubimy to praca w której się nudzimy. Jak uprzyjemnić sobie ten czas? Każda praca niezależnie od tego jaki ma charakter wymaga od nas skupienia i uwagi, dlatego też nie powinieneś stać w miejscu. Cały czas podążaj do przodu, rozwija się, bierz udział w szkoleniach oraz kursach organizowanych dla pracowników. Zwiększaj swoją wiedzę, zdobywaj nowe umiejętności, wyznacz sobie cele, które małymi kroczkami realizować będziesz każdego dnia – w ten sposób unikniesz nudy oraz rutyny. Pomyśl przez chwilę co mogłoby Cię sukcesywnie motywować do działania – czy będzie to uśmiech zadowolonego klienta a może uznanie ze strony współpracowników i przełożonego. Małe sukcesy przyczynią się do tego, że w końcu zaczniesz bardziej lubić swoją pracę.

Jak polubić swoją pracę?
Otaczaj się dobrymi ludźmi!

Towarzystwo a zwłaszcza grono najbliższych współpracowników ma duży wpływ na nasze samopoczucie. Zastanów się ile razy kiepski humor kolegi udzielił się Tobie i odwrotnie. Praca w zespole wcale nie musi być naznaczona rywalizacją oraz kłótniami, miła atmosfera, dobry humor oraz wzajemne wsparcie to podstawa.
Nie podchodź do wszystkiego poważnie, postaraj się wyjść z inicjatywą i spróbuj zażartować aby rozładować napięcie wywołane np. koniecznym zostaniem po godzinach. W sytuacji kiedy będziesz wiedział, że w pracy czeka na Ciebie grupka uśmiechniętych twarzy z pewnością z chęcią następnego ranka wstaniesz o 6 rano aby udać się do pracy.

Zmień swoje nastawienie!

Ile razy po wyłączeniu budzika powiedziałeś „jak ja nie lubię tej roboty”, „kolejny dzień spędzony na robieniu tego samego” itp. Zapewne wiele, takie podejście dodatkowo wyzwala w Tobie negatywne emocje związane z wykonywaną pracą. Poszukaj zalet związanych z Twoimi zawodowymi obowiązkami i skup się tylko i wyłącznie na nich – pozytywne myślenie to jeden z czynników, dzięki któremu polubisz swoją pracę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here