Jak napisać CV do pracy?

Dobrze sporządzone CV daje możliwość na zdobycie zatrudnienia także tym osobom, które nie posiadają żadnego doświadczenia zawodowego. Na co zatem należy zwrócić szczególną uwagę przygotowując swoje Curriculum Vitae? Jakie podstawowe informacje powinny się w nim znaleźć? Jak w prawidłowy sposób umieścić je na stronie tak by wszystko było czytelne i profesjonalne? Odpowiedź na te pytania znajdziesz poniżej.

Dlaczego CV jest tak bardzo ważne?

Niewiele osób bezrobotnych poszukujących swojej pierwszej lub kolejnej pracy zdaje sobie sprawę z tego, że CV jest tak naprawdę kluczem do dalszych procesów rekrutacji a w tym zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.
To pewnego rodzaju reklama samego siebie oraz zdobytej do tej pory wiedzy, doświadczenia oraz umiejętności. CV powinno być interesujące oraz schludne w przeciwnym wypadku nie otrzymasz zaproszenia na rozmowę z potencjalnym pracodawcą. Jakie informacje należy umieścić w CV? O tym już za chwilę.

Stwórz swoje własne profesjonalne CV!

Czeka Cię ciężkie zadanie jakim jest napisanie swojego własnego CV, robisz to po raz pierwszy a może chcesz wiedzieć co do tej pory robiłeś źle? Teraz pokażemy Ci jak powinno wyglądać prawidłowo stworzone Curriculum Vitae, które przekona pracodawcę do Twojej osoby oraz zachęci go do przeprowadzenia dalszych rozmów.

Punkt pierwszy to – zaprojektuj swoje CV! To bardzo ważne, skup się na dokładnym zaplanowaniu strony, czyli rozmieszczeniu poszczególnych informacji w taki sposób aby cały układ był czytelny. Kiedy mniej więcej ustalisz już jakie dane na swój temat umieścisz w CV możesz przystąpić do jego tworzenia.
Pamiętaj również o estetycznej fotografii, CV pozbawione zdjęć są praktycznie od razu odrzucane.

Po lewej stronie pod zdjęciem powinny znaleźć się Twoje dane osobowe:
– imię i nazwisko,
– stanowisko na jakie aplikujesz,
– data urodzenia,
– adres i miejsce zamieszkania,
– kontakt telefoniczny a także adres e-mail.

Oprócz tych informacji warto byłoby również umieścić informacje dotyczące języków obcych, umiejętności oraz dodatkowych zalet w postaci umiejętności obsługiwania, konkretnych programów komputerowych.

Jak napisać CV do pracy?

Punktem centralnym całej strony Twojego CV, będzie sekcja, w której zawarte zostaną dane na temat Twojej kariery zawodowej, edukacji oraz odbytych kursów czy szkoleń, kończąc na zainteresowaniach. Pamiętaj o tym aby wybrać jedynie te informacje, które faktycznie pomogą Ci przebrnąć pierwszy proces rekrutacji i wzbudzą zainteresowanie potencjalnego pracodawcy.

Jeżeli nie masz doświadczenia zawodowego – nic straconego, w końcu od czegoś musisz zacząć. Zwróć uwagę na przejrzystość strony oraz szczegółowe informacje dotyczące edukacji szkolnej, zdobyte dyplomy oraz zainteresowania. W przypadku tych ostatnich wykaż się kreatywnością, poprzez słowa spróbuj przekonać do siebie przyszłego pracodawcę. To, że do tej pory jeszcze nie pracowałeś nie oznacza, że nie poradzisz sobie na tym konkretnym stanowisku. Udowodnij, że nie zmarnujesz danej Ci szansy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here