Szkolenia dla menedżerów pracujących zdalnie

0
96

Odkąd praca zdalna stała się faktem, szkolenia dla menedżerów nieco zmieniły swoją zawartość. Zarządzanie zespołem, który na co dzień pracuje w ramach home office, wygląda bowiem nieco inaczej, niż wtedy gdy wszyscy pracownicy codziennie są w biurze. Dlatego też akademia menadżera, która szkoli kadrę zarządzającą, szuka sposobów na to, w jaką wiedzę ją wyposażyć, by praca przynosiła efekty.

Wyzwania menedżera w erze pracy zdalnej

Koordynacja pracy zespołu i nadzorowanie ludzi, których nie można wtedy zobaczyć, to największe wyzwanie dla menedżerów zarządzających zdalnym zespołem. Z jednej strony muszą wykazywać się zaufaniem do pracowników i nie kontrolować ich w sposób nachalny. Z drugiej jednak muszą mieć pewność, że pracownik mimo braku firmowego otoczenia, wykonuje swoje obowiązki.

Praca z zespołem rozproszonym geograficznie wymaga dyscypliny od wszystkich. Rolą kierownictwa jest ustalić jasne zasady, których wszyscy będą przestrzegać, np. obowiązkowa obecność na spotkaniach online, korzystanie z aplikacji kontrolujących pracę zdalną, bieżące raportowanie efektów pracy. Pracownikom należy jasno zakomunikować, że odpowiadają za to, by skupić się w miejscu pracy i osiągać te same efekty, które osiągaliby w biurze. Jedynie wtedy praca poza nim ma sens.

W wirtualnym zespole trudno zbudować relacje. Jego członkowie nie spotykają się na kawowej przerwie, nie mijają w korytarzu. Wielu z nich być może nigdy nie miało okazji się widzieć i zamienić paru zdań. Wtedy szczególnie trudno jest przekazać zatrudnionym, jaka kultura organizacji panuje w firmie i zbudować zgrany zespół.

Szkolenia dla menedżerów, które organizuje akademia menadżera, pomagają organizacjom sprostać tego rodzaju wyzwaniom. Dzięki temu zespoły, które pracują zdalnie, są w stanie wykonywać swoje obowiązki na wysokim poziomie.

Jak przygotować zespół do pracy zdalnej?

Pracodawca, najczęściej poprzez bezpośredniego przełożonego, musi przekazać zatrudnionym, jak wyglądać będzie ich dzień pracy. Jasna komunikacja oczekiwań jest kluczowa. Pracownicy muszą bowiem mieć świadomość tego, jakie są ich obowiązki w godzinach pracy.

Warto zorganizować dla nich szkolenia, na których nauczą się, jak oddzielić sprawy domowe od zawodowych. Wiele osób, które wykonuje pracę z domu, skarży się, że ma problem z tym, by nie oddawać się domowym zajęciom w godzinach pracy. Niestety wtedy, gdy jednocześnie zajmują się dziećmi, wstawiają pranie lub wykonują drobne porządki, jakość ich pracy może znacznie spaść.

Praca zdalna to wygoda, ale również szereg zagrożeń i mnóstwo wyzwań dla wszystkich, którzy pracują w takim systemie. Odpowiednie szkolenia pozwolą zespołowi i menedżerowi dostosować się do nowej rzeczywistości i odnosić zawodowe sukcesy bez względu na miejsce wykonywania obowiązków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here