Komunikacja z klientem – jak najlepiej nią zarządzać?

Prawidłowa komunikacja z klientem jest dzisiaj równie ważna, co wysoka jakość oferty. Zdobycie nowego klienta jest średnio 6 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego, a tylko co piąty klient wraca do firmy po nieudanej sprzedaży. W jaki sposób efektywnie zarządzać komunikacją z konsumentami?

System Salesforce dostarczany przez Craftware

Dziś w coraz większej liczbie przedsiębiorstw utrzymywanie relacji z klientami wspierają systemy CRM. Jednym z najpopularniejszych, który przekłada się na wzrost sprzedaży o 25%, jest Salesforce, który na polskim rynku dostarcza firma Craftware. Dzięki dobremu systemowi CRM komunikacja z klientem jest prostsza i zautomatyzowana. Przekłada się to na niższe koszty obsługi, wyższą sprzedaż i oczywiście większe zaangażowanie klientów. Jakie są główne zalety tego systemu CRM?

Usprawnianie procesów

System CRM pozwala maksymalnie usprawnić obsługę klienta. Obecnie konsumenci mają do dyspozycji przynajmniej kilka kanałów komunikacji, na przykład infolinię, czat, komunikację mailową czy za pośrednictwem Facebooka. Dzięki systemowi CRM wszystkie zgłoszenia są łączone w jedną sprawę i przypisane jednemu specjaliście, co oznacza oszczędność czasu i możliwość uniknięcia chaosu. System Salesforce jest wyposażony między innymi w narzędzie chatter, które usprawnia także komunikację pomiędzy osobami odpowiedzialnymi za obsługę klienta i pozwala na szybsze rozwiązywanie problemów.

Baza danych

Dobry system CRM w kwestii komunikacji z klientem pozwala także na tworzenie obszernych baz danych, dzięki którym pracownicy nie muszą zapamiętywać wszystkich szczegółów oferty i rozwiązań potencjalnych problemów. Intuicyjne korzystanie z bazy, znacznie skraca czas obsługi klienta. Jak wykazuje natomiast badanie Instytutu Gallupa, szybkie wsparcie przekłada się na sześciokrotnie wyższe zaangażowanie klienta w procesy zakupowe.

Integracja z centralę telefoniczną

Wielu klientów wciąż komunikuje się z firmą za pomocą centrali telefonicznej. Dlatego zdecydowanie warto zintegrować to narzędzie z systemem CRM, co maksymalnie usprawni obsługę konsumentów. System Salesforce pozwala na taką właśnie integrację.

Sprawne rozwiązywanie rutynowych problemów

Klienci pragną szybkich rozwiązań. Za takie odpowiadają dzisiaj chat boty, w które wyposażone są systemy CRM. Jeśli chodzi o rutynowe problemy, jest to najlepsze narzędzie, ponieważ klient nie traci czasu na kontakt z pracownikiem obsługi, zaś pracownicy mogą w tym czasie zająć się innymi sprawami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here