szkolenia sprzedażowe

Są to jedno lub kilkudniowe spotkania prowadzone przez wybitnych specjalistów. Poruszają wszelkie zagadnienia związane z handlem. Czasem można w nich uczestniczyć online.

Szkolenia sprzedażowe mogą przybierać różną formę: wykładów, warsztatów lub praktycznych ćwiczeń. Mogą być poprzedzone konsultacjami, analizą zastanej sytuacji lub obserwacją pracy handlowców. Dotyczyć mogą praktycznie wszystkiego, co w jakimkolwiek sposób wpływa na dochód firmy: ilość i jakość klientów, wzrost lub spadek zbywanych towarów, zachowania pracowników, itd. 

Cele takich kursów to między innymi:

– nauka prezentacji towaru i prowadzenia rozmów biznesowych,

– umiejętność wykorzystania własnych predyspozycji i potencjałów,

– tworzenie wewnętrznej motywacji,

– doskonalenie technik sprzedażowych i ich realizacji,

– nauczenie sprzedaży w każdej sytuacji i z każdym człowiekiem. 

Umożliwiają one:

– zdobywanie nowej wiedzy,

– odświeżenie posiadanych wiadomości,

– wymianę doświadczeń,

– doskonalenie umiejętności.

Jakie korzyści dają szkolenia sprzedażowe?

Oprócz oczywistych, opisanych powyżej, można dzięki nim:

– stać się bardziej świadomym klientem,

– podnieść swoją samoocenę,

– poznać fajnych ludzi,

– spędzić miło i efektywnie czas.

Co może zyskać rolnik uczęszczając na szkolenia sprzedażowe?

Po pierwsze – zdobyć wiedzę na przykład o tym, jak:

– zrobić dobre pierwsze wrażenie w zależności od sytuacji,

– stworzyć mapę przeszkód,

– poszukać własnego stylu w sprzedaży,

– rozpoznać typ klienta.

W kontaktach z dużymi kontrahentami przydatne mogą być również (wbrew pozorom) informacje na temat między innymi:

– odkrywanie sposobu myślenia klientów,

– metody skutecznego motywowania klientów do zakupu.

Jakie tematy są poruszane podczas takich zajęć?

A) typu: wiedza to pieniądze

Zawsze wśród na przykład dostawców płodów rolnych znajdą się ci, którzy (z różnych względów) uzyskują lepsze ceny od innych. Każdy chce się wśród nich znaleźć. Jest na to dość prosty i uczciwy sposób – rzetelne zaprezentowanie swoich produktów i ich dostosowanie do wymagań kupców. Na jakie cechy produktu i w jakiej formie powinny być zaprezentowane – na te pytania może odpowiedzieć na przykład profesjonalna analiza słabych i mocnych stron planu sprzedażowego.

B) przewaga kontraktowa – jak ją zmniejszyć

Każdy z nas wie, że czasem jedno słowo, gest lub jakieś przypadkowe zdarzenie może mieć wpływ na treść podpisanej umowy lub cenę produktu. Duże firmy mają z góry ustalone strategie, które mogą powodować, że mniejsze podmioty (startując w takiej rozmowie) czują się przegrane. Poznanie tych strategii zmniejsza te różnice.

C) sprzedaż bezpośrednia

To dział, który jest szczególnie promowany w tej perspektywie finansowej Unii Europejskiej. Umiejętność odpowiedniego wyeksponowania cech nawet przysłowiowej marchewki ma ogromne znaczenie na jej cenę.

D) negocjacje handlowe

Dotyczą one (czy tego chcemy czy nie) każdego z przedsiębiorstw rolnych. Począwszy od zakupu maszyn, wzięcie kredytu, po wybór dostawców mediów i usług – te umiejętności przydaję się wszędzie.

Dlaczego warto zainwestować w szkolenia sprzedażowe?

Wiele firm proponuje bezpłatne konsultacje. Na przykład Circinus (https://circinus.pl/oferta/szkolenia-sprzedazowe/) uzyskując informacje o danej firmie dobiera wszelkie parametry kształcenia do realnych potrzeb i możliwości klienta. Może zaproponować udział w zajęciach otwartych, zamkniętych lub on-line. Szczególnie cenna jest tu możliwość sprzedaży produktów pod czujnym okiem profesjonalisty. Potraktują poważnie Twoją pracę i realnie ocenią możliwości uzyskania większych dochodów. Indywidualne podejście może sprawić, że osiągniesz dochody, o których tylko do tej pory marzyłeś.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here